19.11.2010

mimim mimim mimim

bazı mimler sıkıcı olabiliyor. bazılarıysa çok güzel. ben bunu çok sevdim :)hande beni mimlemiş, çok da iyi etmiş :)

Şöyle bir mim:

Kitaplığınızın karşısına geçin.Gözlerinizi kapatın.Derin bir nefes alın.Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin.Şimdi gözlerinizi açın.Bir kitap seçmiş durumdasınız.O kitabı satın aldığınız, ya da hediye gelmiş de olabilir, anı hatırlamaya çalışın.İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın.Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin.Evet, ne güzel bir koku bu!55.sayfayı bulun.Sayfayı tekrar okuyun.Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın.Daha sonra siz de 3 arkadaşınıza cevaplaması için gönderin.

Ben de kitaplığımdan romanlar kısmından elbette, Hiçbiryer'e Dönüş'ü seçtim. Oya Baydar. Can Yayınları, Mart 1999 basımı.

Sonraki yıllarda eve de, adaya da bir daha dönmediler.Asma çardaklı, İyon sütunlu eski bağ evi, gerçekleşmeyeceği daha baştan bilinen güzel düşler mezarlığında, öbür ölüler arasında yerini aldı. Tüm yaşamların büyük bir hayale, muhteşem bir ütopyaya adanmış olduğu bir dünyada, küçük özel hayallere yer yoktu. Yıllar sonra, çocuğun düşlerin en ölümcülünün peşine takılıp evden gittiği günlerde, üst üste her gece, rüyasında o evi gördü.İçinde büyük bir sevinç ve mutlulukla evin kapısına koşuyor, kapıyı açıyor, kapıyı açtığı anda önüne karanlık, dipsiz bir kuyu çıkıyordu. Her gece çırpınarak, bağırarak uyandı uykusundan. Geceleri uyumaktan korkmaya başladı. Evle çocuk arasındaki bağ lanetli bir ilişkiye dönüşmüştü.

İşte bir paragrafı bu.. Bornova'dan almıştım bu kitabı, üniversitedeyken. Sevgi Yolu'ndan..Büyük parkın yan tarafından meydana çıkarken bir park vardı,bir levantenin harika evinin yan tarafı. Kitap ve kolye vs. satılırdı tezgahlarda. Şİmdi o sevgi yolu kalkmış. Orada çok zaman geçirirdik, illa ki bir şeyler alırdık. Bu da ilk okuduğum Oya Baydardı benim. Ama kitap bu paragraf kadar sıkıcı değil :)

Ben de bu mimi yeni evli, çok kitap okur damlo'ya gönderiyorum :) o pek mim yapmaz ama olsun ;)

2 yorum:

Damlo dedi ki...

ay dur yabarım yabarım. çocuk da yabarım mim de :D

defne dedi ki...

ayy sana da haber vermemişim ama gördüğüne sevindim:)