9.11.2010

bana oglum deme hacııı



Güneşi Gördüm'ü çok beğenmiştim, bu hissli hissli konuşan Mahsun'da iş varmış, vaay, demiştim. Fakat bu filmi beğenmedim. Açılış sahneleri çok çok iyiydi, oldukça etkileyiciydi. Sonra amerika kısımları KLİŞE KLİŞE diye bağırasım gelen bölümler olmaya başladı. Birilerine bir şeyler oluyor, insanlar hisleniyor falan, ben içimden klişee klişee diye bağırıyorum falan, çok sıkıcı bi durum. Hep Hacı'nın suçlu olacağına inandım. Olmadı. Niye bu filmi yaptın şimdi Mahsun? Kime yaranacaksın? ,
Ama tam bir gişe filmi olmuş yine de, biraz daha aksiyon olsaydı. Yani fonda amerika, bir sürü yabancı oyuncu, oldukça kapalı da olsa aşırı çekici bir kadın, tam gişe filmi işte. Şimdi ben Başlangıç'a dediğim gibi, buna da gitmeye gerek yok diyeceğim, fakat bir çok insan da benle aynı zevki paylaşmayacak.

Ya yukarda yazdım ama yine yazacağım, lo lo Mahsun, tamam, yönettin, senaryoyu yazdın, bir de oynadın. Ama o konuşma ne Allah aşkına, böyle genizden genizden gibi, duygulu duygulu sanki, ama sadece normal bir soru soruyorsun... küçük emrah tarzı bir saçmalık, arabesklik midir nedir, anlam veremedim.

6 yorum:

Deniz Aral dedi ki...

mehsun kendi oynamasa .. diğer filmlerinde birsürü mesaj doluydu , kendince ülkenin tüm sorunlarını bir filmde işliyor bu . bu filmde de öyle sanırım . birilerine yaranıyor . gibi yorumlar da okudum . güya ordaki hoca fethullah mış.konyada beraber izleriz demiştim bu arada ..

Syhn dedi ki...

çok gitmek istiyordum ben de güneşi gördüm ü çok begenmiştim hatta tıpkı senin gibi bu mahsunu bunca zmndır küçümsemişiz dedim. filmin ismi de pek hoşuma gitti yani merak ettirdi fakat eleştiriler pek ii değil.. gitmeyim diyorum.. evet evet gitmiyim :)

ve hakkaten neden böyle konuşuyor. madem diksiyon dersleri işe yaramadı, yazsın yönetsin oynamasın?

ahanda şahane bir fikir attım ortaya :))

defne dedi ki...

yok abla yaa..bu film berbat.

evet evet gitme seyhan ;)

purplelife dedi ki...

Filmden çıktıktan sonra * Naısldı film* sorusuna tam oalrak ne diyeceğimi bilemedim. Ama *iyiydi* seçeneğine daha yakınım.

zafer dedi ki...

Herkes izlemiş bi yerimiz şişmesin diye gittim filme.

Yabancılardan sadece "die hard" abiyi beğendim.
Mahsun bu filmde çok şey yapmak istemiş ama olmamış. Biraz macera olsun demiş ve 3. sınıf amerikan aksiyon filmlerin (eskiden atv'nin cuma geceleri verdiği cinsten) tüm klişelerini kullanmış. Nedense mesaj verme kaygısına girmiş ama mesaj verirken karşısında anaokulu öğrencisi varmış gibi bir yöntem kullanmış: "müslümanlar iyidir". Bir çok konuyu bölük pörçük vermiş ama toplayamamış.

Filmin sonu bağıra bağıra geldi: işin aslının kan davası olması ve haluk bilginer'in ölümü kimse için sürpriz olmadı.

Sonuç olarak minareler keşke bitlis'te, mahsun'dan uzak kalsaydı...

defne dedi ki...

iyi yazmışsın zafer, valla yazık şarkıya :)