8.02.2010

kalp ağrısı



aa çok heyecanlandım. halide edip'in kalp ağrısı'nı dizi yapmışlar :) ben çok seviyorum nedense o kitabı :) Zeynoo.. acaba Zeyno kim olacak?? bence Gerçek Sağlar çok uygun o role. bodrum'da görmüştüm onu bir-iki kez, gerçekten miniminnacık bişeydi. ama ilk görüşüm kurşun yarası diye bi dizide olmuştu ve orada Zeyno gibi cüsseli ve kalın dudaklıydı. canım Zeyno. peçeyle koşuşu aklımda, fiziki görüntüsü iri yarı, güzel, biçimli dudaklar..zeynonun oğlu da bu kitabın devamıydı, okumuştum onu da sanırım, hatırlayamıyorum. ama yine de ilk bölümünü merakla beklediğim bi dizi oldu. ortaokulda ödevimdi bu kitap ve ben okuyamamıştım, ablam okuyup özetlemişti benim yerime :)) sonra da hoca benim özetimi incelediğini söylemişti!! aman tanrım, okumamıştım ki daha :D

bu da güzel gerçek sağlar :)

11 yorum:

Deniz Aral dedi ki...

o abla ben miyim ? hiiiiç hatırlamıyorum ne kitabı ne özeti ??

Damlo dedi ki...

dizikoliksin sen tıpkı bendeniz gibi :D heyecana bak yaa :D

stuven dedi ki...

dikkat ediyorum da yazarların kitapları dizilere uyarlanır oldu.

okuduğum bir kitabın dizisini/filmini izleyemem gibi geliyor bana:)

Adsız dedi ki...

dizinin reklamı çok güzel :) merak oldum! bu kızda güzel diilmiş ama :S (CANSU)

Merve Alanyalı dedi ki...

heey, bu da Gülbahar Aşık 'ın zorunlu kıldığı kitaplardandı! Okumuştum :) kirpikleri kalbine batığı için kalbinin ağrıdığını söylüyordu, bu yüzden kitabın adı kalp ağrısıymış.

defne dedi ki...

evet abla, hatırlasana

damla valla bu sene hiç bir diziyi izlemicem, avrupa yakası yok dedim ama olmadı:P

stu, ben de ilk bölümünü merak ediyorum en çok. bunu da günümüze uyarladılarsa izlenmez ki, nasıl olcak? peçeyle koşmak falan ;)

cansu bu kız kitaptaki anlatıma çok uyar ;)

mervee, nasıl da hatırladın:)) valla ben çok hatırlayamıyorum kitapta anlatılanları ama adını duyunca içime bi ılıklık yayılıyor :))

Merve Alanyalı dedi ki...

insanların aşk romanı yazmaktaki amaçları da zaten insanların içine ılıklık yaymak herhalde...
babasına söylüyordu sanırım kirpikleri kalbine battığı için kalbinin ağrıdığını. dokunaklı sahnelerinden biriydi kitabın.
kızın nişanlısı sıkıcı bir doktordu ama çok şefkatliydi. bir de hasan isminde bir askerle tanışmıştı. bu daha genç ama tutkuluydu. bu ikisi arasındaki tereddütleri anlatılıyor genelde kitapta.
bir de kızın hasanı dudağından öptüğü sahne aklımda kalmış. kız korktuğu için, hasan, hazırolda put gibi hiç kıpırdamadan durup gözlerini kapatırsa ancak dudağından öpeceğini söylemişti. çocuk sözünde durdu, kız onu öptü, ve duygular, duygular, duygular...
Aah ah! Çok sayın(!) Gülbahar Aşık'ı şimdi rahmetle(!) anmama vesile oldun. ilk gençlik yıllarımızda ne çarpıklıklar doldurmuş körpecik taptaze beyinlerimize, tam hormonlarımız gelişmeye başlamışken! halbuki o kitabı okumayı zorunlu kılmasaydı, biz evde o kitabı okuyacağımıza çıksaydık dışarı, gözümüz gönlümüz açılsaydı, sevgilimizle buluşsaydık... hoş, benim gerçi o yıllarda sevgilim filan yoktu, çok daha ciddi çarpıklıklarla boğuşuyordum nurcular filan ama, olsun, o da tuz biber olmuş işte...
kızma ama, bu kitabın dizileştirilmesi de, hükümetin çok destekleyeceği bir işmiş gibi geliyor bana.

defne dedi ki...

bilmiyorum merve ya, ben seviyorum gülbahar hanımı :) geriye dönüp bakınca seviyorum ;)

hem ne olursa olsun kitap okutması da güzeldi. neden tülin hanım cesaret edemedi kendi istediği kitapları okutmaya da o yapabildi? bu cesaretini de seviyorum, mücadeleci bir kadın :)

klasik olmuş artık bu kitaplar, hepsini okumak lazım. ben şu yönden bakıyorum, o okutmasa kalp ağrısını belki de okumayacaktım??

işten bu kadar yazabildim:)

Adsız dedi ki...

Dun aksam sizin yorumlari okuyunca kafama takildi; hakkaten vardi bir kirpik muhabbeti ama neydi diye. Sonradan jeton dustu. Zeynonun hikayesi uzun olunca babasi "Kleopartanin kirpikleri" isimli hikayesini anlatamiyordu. Zeyno da "Kirpikler de uzun, uclari sivri seyler. Onlar da batip, agitabilir kalbi." gibisinden bir cumle ediyordu. Yoksa, kitabin ismiyle dogrudan bir alakasi yoktu yani. Sadece bir espriydi... Ozlemisim su kitabi, bir daha bulup okusam iyi olacak...

defne dedi ki...

adsız ben hiiç hatırlayamıyorum kitabın içindekileri, fakat diziyi tek bir sn. bile izlemedim, kadro ve kitapla alakasızlık olayı..

Adsız dedi ki...

Benim de ilk aklima gelen isim Gercek Saglardi. Cok yakisacagina eminim o role. Aklin yolu bir iste...
Ben yine de izliyorum diziyi. "Zeyno" adini duymam yetiyor tuylerimin diken diken olmasi icin. Benim icin cok ayri bir yeri vardir bu romanin. Bu arada, son bolumde "Kleopartanin kirpikleri" isimli hikayesinden bahsetti. Arasira kitaptan boyle cumleler koyuyorlar, mutlu oluyorum.